SSIDELINE CITY Running Club - For lonesome runner(s) every Tuesday








Gruppspring med #imgoingforarunontuesday idag. Fabio har pratat om denna jogging-gemenskap många gånger nu. Min första gång körs i gruppen, naturligtvis jag valde den bästa dagen (kall, fuktig och regnig) för att köra. Lyckligtvis medan vi kör kom solen fram en stund :). 


Jag brukar springa och ta promenader i skogen själv. Provade på en löpgrupp idag och det var inte så illa. Det är 
ganska kul att mingla med alla efter löpningen. En gång varje tisdag kommer inte att skada, plus att jag får träffa nya människor, utbyta nya idéer och dricka kall öl efter löpningen på Café Sixten & Frans och få din första gratis öl. Om det inte är nog, unna dig en eller fler Running öl för 40 kr/st. Och dessutom finns nya materbjudanden varje vecka.


Att springa i grupp är kul men för mig är det bästa att springa själv, speciellt i skogen där det inte finns så många folk runt. En dålig sak med att springa i staden är att du ofta får stanna för att människor vill prata med dig under löpningen. Det irriterade mig lite för vanligtvis så öppnas mitt kreativa tänkande när jag springer ensam. Jag kan köra var och när jag vill :). Ska fortsätta springa tills snön faller hahaha.
____________________________








Went running with #imgoingforarunontuesday. Fabio has been talking about it many times. My first time running in group, of course I picked the best day (cold, wet and raining) for running. Luckily while we were running, the sun showed up for a while :). 

I usually run or take a walk alone in the forrest. Trying a group running today wasn't so bad since. It's kind of fun mingle with everyone after the run. Once every Tuesday won't hurt I guess plus you get to meet new people, exchange new ideas and drinking cold beers after your exhausting run at Café Sixten & Frans and get your first free beer.  If not enough, treat yourself with Running Beer for 40 kr and new food offerings every week.

Group running is fun however I still think running by myself is the best especially in the forrest when there're not so many people around. My creative thinking usually come when I am running alone. I can run wherever and whenever I want to :). Gonna try to keep running until the snow falls hahaha.

____________________________


วันนี้ไปวิ่งกับกลุ่ม #imgoingforarunontuesday ฟาบิโอชวนไปวิ่งหลายครั้งละ วันนี้มีเวลาก็เลยไปลองวิ่งเป็นกลุ่มดู วิ่งเป็นกลุ่มคาั้งเเรกเราเลือกวันดีจริงๆเลย (หนาว เปียกและฝนตก) แต่ก็ยังโชคดีที่ในขณะที่เรากำลังวิ่งมีเเดดนิดหน่อย

วิ่งเป็นกลุ่มก็สนุกดีนะ แต่ว่าเราชอบวิ่งคนเดียวมากกว่า วิ่งคนเดียวดีที่สุดเเล้ว โดยเฉพาะอย่างยิ่งในป่าคนน้อยและสงบ ความคิดสร้างสรรค์ของเรามันมักจะมาตอนที่ว่ิงคนเดียวนี่เเหล เวลาวิ่งคนเดียวจะวิ่งไปไหนก็ได้ไม่ต้องรอคนอื่นหรือให้คนอื่นรอเรา เราจะพยายามวิ่งจนกว่าจะมีหิมะตกฮ่าฮ่าฮ่า เพื่อสุขภาพต้องอดทนวิ่ง แล้วแพื่อนๆชอบวิ่งกันรึเปล่า

_____________________________

 我从来没跟别人跑步。我喜欢一个人跑步因为在自己跑步的时候心情很安静和放松。但今天我跟我的朋友跑步 Club,很多人一起跑步。我觉得挺不错的。跟别人跑步的时候可以做新朋友,思想交流,聊天。如果你们有空的话 可以每个星期二 在 #imgoingforarunontuesday club 跟他们跑步就好了。星期二见!

地址:Fridhemsgatan 43 (坐地铁到 Fridhemsplan 站, 走路大概
时间:开始六点半
_____________________________










Comments