Dinner with Simon at Cantina Real







Idag fyller Simon år. Grattis kompis! Jag önskar dig allt bra och lycka till med allt du önskar :). Det var kul att du bestämde att vi käka på Cantina Real (Latinsk Mat).  Så himla fin stämning, supergod mat! 

Jag åt "Accra" till förrätt. Det är fiskkroketter med habanero sauce. Fiskkroketterna är jättegoda men såsen är för stark för mig. Jag rekommenderar nån som gillar het mat.

Main course åt jag "Chili Cantina"... Den var super!  Mustig gryta, långkok på högrev med kryddpeppar, spiskummin, kanel, muskot, lagerblad, choklad och lime.  Den serverades med Pico de Gallo, gräddfil och nachos. 

Limepaj med Tequilakaramell till efterrätt. Pajen var god och ganska stor portion. Jag äter inte ofta söta saker nuförtiden så det var för söt för mig att äta upp hela. Till slut hjälpte Björn, Zoca och Hiller mig att äta upp pajen.

Vi satt och pratade till dem stängde. Jag är säker att alla hade en trevlig kväll.Självklart kommer jag tillbaka. Tack Simon igen för fin kväll och grattis!!!!!!!

Resturang ligger på Lindvallsgatan 11. 5-10 mins går från Hornstull Station. Map >>>
Open Tiden
Måndag-Onsdag 17:00 - 12:00
Torsdag: 16:00 - 01:00
Fredag-Lördag 15:00 - 01:00
Söndag: 16:00 -12:00










It's Simon's birthday today. Congrats buddy! I wish you all the best and good luck with everything you wish for :). Excellent choice of restaurant you chose " Cantina Real (Latin American Style)". Very nice ambient, food tastes good!

I had the "Accra" for my appetizer- fisk croquette with habanero sauce. The fish was really delicious but the sauce was a bit too spicy for me. I'm sure everyone who likes spicy food would definitely be fond of the sauce. 

Main course is "Chili Cantina" . It was superp!. Spicy stew, confit of prime rib with pepper, cumin, cinnamon, nutmeg, bay leaf, chocolate and lime. Served with Pico de Gallo, sour cream and nachos. 

For dessert I had a Lime Pie with Tequila Caramel. The pie was great and quite a big portion. I don't often eat sweet things nowadays so it was rather sweet for my taste if I would eat  the pie up. Eventually Björn, Zoca and Hiller helped me finish up the pie.

We sat and talked until the place closed. I will definitely come back. Thanks Simon again for a nice evening and congratulations!!

Restuarant located on Lindvallsgatan 11. Walking distance 5- 10 minutes  från Hornstull Station. Map >>>
Open Time
Mon-Wed 17:00 - 12:00
Thursday: 16:00 - 01:00
Fri-Sat 15:00 - 01:00
Sun: 16:00 -12:00


Comments