Thursday 12 September 2024

Catching up with all the lovely faces before heading back to Sweden



ก่อนที่จะกลับไทยมาเจอคุณแม่ที่สุดแสน Strong กับลูกศิษย์ที่น่ารักมาก ๆ ดีใจที่ผะมีโอกาสมาเจอกันก่อนที่เราจะกลับ Sweden รอมาเยี่ยมเราบ้างนะจ๊ะ! วันนี้นอกจากจะได้เจอผะและลูกศิษย์ที่น่ารักแล้ว ยังโชคดีได้เจอป้านิดไช้และเด็กๆ 
อีกด้วย เลยได้มาทานข้าวด้วยกัน อัพเดทชีวิตกันยาวเลยทีเดียว!

วันนี้เราเลือกมาทานข้าวเย็นที่ร้านกิ่งไม้ ซึ่งอยู่ใกล้บ้าน บรรยากาศดี อาหารก็อร่อยมาก ปกติเราจะมาทานขนมจีนที่นี่ตอนเที่ยง แต่วันนี้มาทานมื้อเย็นแล้ว ไม่มีขนมจีนเหลือ แต่ไม่เป็นไรค่ะ อาหารตามสั่งก็อร่อยไม่แพ้กัน โดยเฉพาะเมนูข้าวผัดกุ้ง แนะนำเลยค่ะ ส่วนกับข้าวอย่างอื่นก็ไม่ผิดหวัง อร่อยทุกจานจริงๆ ค่ะ!



Before heading back to Sweden, I had the pleasure of seeing my incredibly strong mum and my lovely students. I’m so happy we had the chance to catch up before I leave. Don’t forget to come and visit me sometime babe! On top of that, I was fortunate enough to bump into Auntie Nid Chai and her children as well. We all ended up having dinner together, catching up on life for ages!

This evening, we decided to have dinner at Ging Mai, a cosy restaurant close to home with a nice atmosphere and great food. Normally, I come here for their khanom jeen (is a type of noodle originated from the Mon people) at lunchtime, but since we came for dinner, they’d run out. No worries though, as the other dishes were just as delicious! I particularly recommend the prawn fried rice—it’s absolutely lovely. As for the other dishes, they certainly didn’t disappoint! Everything was spot on and tasted fantastic.









Innan jag åkte tillbaka till Sverige träffade jag min otroligt starka mamma och mina underbara elever. Jag är så glad att vi fick chansen att ses innan jag åker hem till Sverige. Glöm inte att komma och hälsa på mig någon gång, babe! Dessutom hade jag turen att träffa Nid Chai och hennes barn också. Vi åt middag tillsammans och pratade om livet i timmar!

Ikväll bestämde vi oss för att äta middag på Ging Mai, en mysig restaurang nära mitt hem med trevlig atmosfär och riktigt god mat. Vanligtvis kommer jag hit för deras khanom jeen (en sorts nudlar med ursprung från Mon-folket) till lunch, men eftersom vi kom på kvällen var det tyvärr slut. Inga problem dock, för de andra rätterna var minst lika goda! Jag kan särskilt rekommendera stekt ris med räkor – det var helt fantastiskt. Och de andra rätterna? De gjorde oss verkligen inte besvikna! Allt var perfekt och smakade underbart.









No comments:

Post a Comment