Mummy's Tartan Oversized Blazer


35 Years Later ,  Year 2014
Oversized Red Tartan





1979 åkte mama runt i Benelux-länderna och jag var inte en född. Jag kollade bilderna när hon var på resan, hittade några bilder när hon hade en tartan-jacka och chinos på sig. Jag ä
lskar den jackan. Hon köpte tyget i Schweiz ett par år tidigare och skräddarsydde jackan hos en av hennes bästa skräddare i min hemstad. Jag kommer inte ihåg vad tyger kallas.   

Jag fick den jackan av mamma när jag var i Thailand i april. Den är fortfarande i superbra skick efter 35 år.  Totally love it! Tack Mamma för att du tagit så väl hand om den och sparat den till mig. Love you mum!!!!


 1979




35 Years Later 
Vintage Oversized Tartan





My mum was touring around Benelux during 1979 ,and I was not even born yet. I looked through her photos. I found several photos when she had a red tartan with a girl chinos.Totally love the blazer!!! My mum bought the fabric a couple years earlier in Switzerland ,and tailored the blazer at one of my mum's favourite tailor in my hometown. I do not recall the fabric name though.

I got the jacket from her while I was in Thailand this April. The jacket is still in a super good condition after 35 years. Now I am definitely adding this to one of my favorite oversized blazer.

Thank mummy for keeping it so well for me. Love you so muchhhhh!!!!




ตอนกลับเมืองไทยเมื่อเดือนเมษา เผอิญไปเปิดูรูปเก่าๆของ มาม๊าตอนไปเที่ยวแถวเบเนลักซ์ช่วงปี 2522 เรายังไม่เกิดเลยอะ ผ่านไปเจอรูปที่ม๊าใส่เสื้อลายสก๊อตสีแดง ชอบเสื้อมากกกกกก.......  ม๊าบอกว่าซื้อผ้ามาจากสวิต แต่เราจำไม่ได้ละว่าเรียกว่าผ้าอะไร แล้วเอากลับมาตัดที่เมืองไทย 

ผ่านมาสามสิบกว่าปีละ มันยังอยู่ในสภาพดีมากเลย ม็าเก็บไว้ดีมากๆเลย  สุดท้ายม๊าก็ตัดสินใจให้เสื้อเรามา ดีใจอะ  ตอนนี้ก็ใส่เป็นโอเวอร์ไซส์แจ็คเก็ต สวยอะ!!!! ตอนนีที่สวีเดนกำลังฮิตเลย

รักม๊าที่สุดเลยยยยย  


1979
Oversized Tartan Vintage


35 Years Later

Comments