Headlights - Ellen Sundberg




I Söndags gick jag till en konsert på Mosebacketerrassen. I sin flyer skriver Rootsy Live att de tillsammans med sina samarbetspartner är omåttligt stolta att presentera den första årgången av festivalen "Rolling Rootsy Revue" RRR 2014. Festivalen är för de som gillar alternativ folkmusik. Det finns så många bra artister. Ellen Sundberg är en av dem.

Ellens debutskiva "Black Raven" släpptes i augusti 2013. "Black Raven" var en av de nominerade på Manifestgalan. Singeln "Headlights" släpptes 6:e juni 2014. Hon sjunger så vackert. När jag lyssnade första gången på festivalen, älskade jag den låten direkt. Hon är en av min favoriter bland svenska singer-songwriters och hon får mig att gilla country music ännu mer.  Jag hoppas den yngre generationen som jag lyssnar på country mer och mer. Vad tycker ni? Jag hoppas alla gillar den låten.








Last sunday I went to a concert. It was the first Swedish Americana Festival presented by Rootsy Live. The festival are definitely for alternative country music's lover. There were so many great artists. Ellen Sundberg was one of them and she has an amazing voice. 

Her debut album  "Black Raven" was released in August 2013. Black Raven (Rootsy) was nominated at the Manifestgalan in the category singer-songwriter. The single "Headlights" was released on 6th of June 2014. I kind of love this song. When I heard the song for the first time, it really caught my ear. She is definitely one of my favorite Swedish singer-songwriters and she does make me like country music even more. I wish there are many people in the young generation that listen to this kind of music. What do you think? I hope you like this song.



วันอาทิตย์ที่ผ่านมาเราไปคอนเสิร์ตกับเพื่อน นำเสนอโดย Rootsy Live  เรียกว่า "Rolling Rootsy Revue" RRR 2014 เป็นเฟสติเวิลครังแรกที่รวมนักร้องชาวสวีเดนและชาวอเมริกันมาออกคอนเสิร์ตพร้อมกัน มิวสิคเฟสติวัลนี้เหมาะสำหรับคนรักและหลงไหลในเพลงแนวคันทรี่ มีศิลปินเก่งๆมากมายเลย และ เอลเลน ซุนด์เบิร์ก ก้อเป็นหนึ่งในนั้น
เอลเลน ซุนด์เบิร์กเปิดตัวอัลบั้มแรกของเธอชื่อว่า "แบล็คลาเวน (Black Raven)" เดือนสิงหาคมปีที่แล้ว เพลงนี่ก้อได้เข้าชิงรางวัน มานิเฟสต์กาล่า (Manifestgalan) อีกด้วย  ส่วนเพลง "เฮทไลท์ (Headlights)" เปิดตัวเมื่อเดือนมิถุนายนในปีนี้ 2014  ตอนเราฟังครั่งแรกก้อรู้สึกชอบทันทีเลย มันติดหูเลยอะ เอลเลน ซุนด์เบิร์กเป็นหนึ่งในนักร้องนักแต่งเพลงสวิดิชที่เราชื่นชอบ เค้าทำให้เราชอบเพลงคันทรี่มากขึ้นด้วย เราหวังว่าจะมีคนรุ่นใหม่อย่างเราฟังเพลงคันทรี่กันมากขึ้นนะ ว่ามั้ย 

Comments