The Classic Trench Coat. Love it!

Sandy Posey, A Single Girl

Jag har precis kommit hem från middag och plötsligt tänker jag på en låt som min pappa brukade lyssna på emellanåt när jag var liten unge. A Single Girl heter den låten av Sandy Posey. Jag kommer ihåg en cover när hon hade en trenchcoat. Supersnygg och classy!!!

Jag tycker att trenchcoat är superklassiskt och elegant. Klassiska trenchcoat känns av mystiska, eleganta och samtidigt förföriska, tror jag. Varje kvinnas och mans garderob måste ha minst en.


Just came home from dinner with Ranasha and Li. Suddenly I was thinking about one song "Single Girl" by Sandy Posey. When I was young, my dad used to turn on this song in the car. I remember the cover, she had a really nice and classy greyish blue trench coat.  Totally love it!

In my opinion, wearing trench coat, it will make you look very classy and at the same time mysterious and seductive. It is definitely a great accessory every woman and man should have in the closet. What do you think?


กำลังกลับมาถึงบ้าน ไปทานข้าวเย็นกับรานาชาและพี่ลี่มา คิดถึงเพลง "ซิงเกิ้ลเกิล" โดยแซนดี้โพซี่ย์จำได้ว่าตอนเด็กๆ ป้าเคยเปิดเพลงนี้ในรถและยังจำได้อีกว่าหน้าปกเทปแซนดี้โพซี่ย์ใส่เสื้อโค้ทสวยมาก แบบว่าชอบเลลยอะ เสื้อโค้ทสีฟ้าอมเขียว สวยแบบเรียบๆ แต่ดูสง่า!!

เราว่านะเสื้อโค้ทแบบคลาสสิกเวลาใส่แล้วมันให้ความรู้สึกสง่า ทีเสน่ห์และดูลึกลับในเวลาเดียวกัน เป็นสิ่งที่ผู้หญิงและผู้ชายทุกคนทุกคนควรจะมีอยู่ในตู้เสื้อผ้ ว่ามั้ย  แต่ถ้าอยู่เมืองไทยก้อคงหาโอกาสใส่ยากหน่อย ถ้าเพื่อนๆมาเที่ยวต่าวประเทศช่วงหน้าฤดูใบไม้ผลิและฤดูใบไม้ร่วงก้ออยากลืมเอาออกมาใส่ละกันนะ จะ ได้ดูเรียบหรู classy  กันทั่วหน้านะ



Audrey Hepbrum, Breakfast at Tiffany's


Ingrid Bergman, Casblanca


Humphrey Bogart, Casablanca



Michael Caine, Italian Job


Greta Garbo, A Woman of Affairs


Marlene Dietrich, A Foreign Affair



Maggie Cheung, In the Mood for love

Brigitte Bardot

Comments